Týdenní program 14.03-18.03.2022
Téma týdne: Mami, mě to udivilo, jaro už se probudilo.
14. 03. – 18. 03. 2022
Kompetence: Přemýšlet, uvažovat, umět vyjadřovat svoje myšlenky a přinášet nové nápady, k již známému a lehce pochopitelnému tématu.
Cíl: Umět se přizpůsobovat proměnlivým okolnostem, vlivem přírodních změn. Získávat a prohlubovat povědomí o přírodním a kulturních zvycích své země.
Ranní hry a volné činnosti: Volné hry dětí v námětových koutcích (kuchyňka, domeček, divadélko), hry na koberci (molitanové kostky, stavebnice). Společenské hry u stolečku (puzzle, deskové hry, kvarteta, pexesa). Omalovánky s jarní tematikou, volná kresba, modelování, navlékání korálků.
Komunikační kruh: Jaro klepe na vrátka: Budeme si povídat o jaru a jarním počasí. Povíme si, jak se správně oblékat na jaře. Řekneme si, kdy je první jarní den, co se děje s přírodou na jaře, jaké zvířátka se probouzí, jaké broučky najdeme na louce, jací ptáci se vrací z teplých krajin. Zopakujeme si jarní kytičky, procvičíme barvy a tvary. Seznámíme se s lidovou tradicí – Vynášení Morany (Chaloupka na vršku). Jarní hra s úkoly.
Pohybová rozcvička: Pohybové hry: „Jaro, vstávej“, „Utrhnu si kytičku, jakou má mít barvičku?“ „Chodí jaro okolo“, „Na ptáčky“, „Jarní počasí“. Pohybové rozcvičky: „Pozdravíme sluníčko“, - dětská jóga, říkadla s pohybem, cvičení s barevným padákem – jarní počasí. Relaxace: zvuky přírody, zpěv ptáků, dechová cvičení.
Řízené činnosti s paní učitelkou: MOTIVACE – činností s plyšákem, obrázky. Písně (hra na klavír), básničky s pohybem.
VV: Jak vypadá jaro.
PC: Výroba Morany.
TV: Hmatové chodníčky. Jarní cvičení.
HV: Nácvik písně „Na jaře“, zpěv jarních písní s hudebními nástroji. Hudební hry.
DRAM.: „Jak Křemílek a Vochomůrka měli hodiny s jednou ručičkou“, práce s textem.
Pobyt venku: Budeme chodit ven, pozorovat a poznávat, jaká kouzla jaro umí.