Týdenní program 16.11. - 20.11.2020
TÉMA TÝDNE: Jak se zvířátka chystala na zimu.
16. 11. – 20. 11. 2020
Kompetence: Vytváření vztahu k živé a neživé přírodě.
Cíl: Rozvíjení a využívání všech smyslů.
Ranní hry a volné činnosti: Volné hry a činnosti dětí v námětových koutcích, stavby domečků pro zvířátka z lega, dřevěných a molitanových kostek, hry u stolečků – pexeso, domino, Člověče, nezlob se. Modelování, volná kresba, omalovánky se zvířecí tematikou.
Komunikační kruh: Povíme si, jak se zvířátka na zimu připravují. Rozdělíme si je na ty, která v zimě spí a probudí se zase až na jaře a na ty, která budou celou zimu venku. Zopakujeme si, jak se o ně můžeme starat. Řekneme si, kteří ptáčci odlétají do teplých krajin a kterým budeme sypat zobání do krmítek. Vytleskáme a spočítáme slabiky ve slovech (les, jelen, šiška, ježek, veverka…). Budeme poznávat zvuky zvířat.
Pohybová rozcvička: Pohybové hry – „Na veverky a kuny“, „Zvířátka si hledají domeček“ – obměna hry škatulata batolata, „Na ptáčky“, „Na zvířátka“ – obměna hry na sochy. Pohybová rozcvička – s barevným padákem, s dětskou jógou (motivace zvířátka), básničky a písničky s pohybem. Relaxace – zvuky lesa.
Řízené činnosti s p. učitelkou: MOTIVACE – činností s plyšákem, obrázky. Písně (hra na klavír), básničky s pohybem, hádanky. Pracovní grafo-motorické listy.
VV: Kresba zvířátek.
PC: Výroba krmítka pro ptáčky.
TV: Cvičení se švihadly, cvičení s projektem „Svět nekončí za vrátky – cvičíme se zvířátky“.
HV: Nácvik nové písně „Huboval vrabčák na zimu“, zpěv naučených písní s hudebními nástroji.
DRAM.: Pohádka „Boudo budko“, dramatizace pohádky.
Maxík: 4. lekce – ukážu Maxíkovi, jak umím nakreslit motanice a skládat jablíčka na strom (dýchání a křížové pohyby vleže a vestoje, Maxíkovi malůvky).
Pobyt venku: Budeme chodit do lesa a pozorně koukat, jestli neuvidíme nějaká zvířátka.