Týdenní program 08.02. - 12.02.2021
Téma týdne: Masopust a maškarády, mají všechny děti rády.
08. 02. – 12. 02. 2021
Kompetence: Dítě získává povědomí o světě lidí a kultury.
Cíl: Seznamujeme a prohlubujeme znalosti o zvycích a lidových tradicích země, ve které dítě žije a k níž náleží. Orientuje se a vnímá kulturní bohatství.
Ranní hry a volné činnosti: Volné hry dětí v námětových koutcích (kuchyňka, domečky), hry na koberci (molitanové kostky, stavebnice). Společenské hry u stolečku (pexeso, domino). Omalovánky, volná kresba, navlékání korálků, modelování.
Komunikační kruh: Budeme si povídat o masopustu, co vlastně masopust je a jak se slaví. Kdo už byl někdy na masopustu? Řekneme si, co jsou to masopustní maškary a ukážeme si obrázky tradičních masek (kobylka, kominík, slamák, medvědář s medvědem, bába s nůší, hudebníci apod.), povíme si, jaký měly masky úkol v průvodu, jakou legraci vyváděly. Podíváme se na pohádku „Chaloupka na vršku – Jak to bylo o masopustu“. Vyjmenujeme si dobroty, které k masopustu patří (koblížky, jitrnice, koláče…).
Pohybová rozcvička: Pohybové hry – „Masopust“, „Medvědí honička“, „Pozor medvěd – zachraň se!“ „Slepá bába“, „Jitrnička k jitrničce“. Rozcvička – „Medvědí rozcvička“, „Cvičení s koblížkem - míček“, básničky a písničky s pohybem. Relaxace – dechová cvičení.
Řízené činnosti s p. učitelkou: MOTIVACE činností plyšákem, obrázky, básní, písní (hra na klavír), hádankou. Grafomotorické listy.
VV: Masopustní masky.
PC: Masopustní dobroty.
TV: Masopustní rej – přehlídka maškar, masopustní průvod.
HV: Nácvik písně „Máme tu masopust“, zpěv naučených písní s hudebními nástroji.
DRAM.: Pohádka „O Koblížkovi“ otázky k pohádce, dramatizace.
Maxík: Opakování 8. lekce – hopsám přes kopečky, hledám ptáčka, medvěda a jiná zvířátka a mám radost, že se nám spolu daří!
Pobyt venku za příznivého počasí: Také budeme chodit ven, jen když nám to počasí, aspoň na chvilku dovolí J.