Týdenní program 19.10.-23.10.2020
TÉMA TÝDNE: „Podzim a jeho hlavní znaky, počasí“
19. 10. – 23. 10. 2020
Kompetence: Umět se těšit z přírody kolem nás, chránit jí a vnímat její proměnlivost
Cíl: Seznámit děti s jednotlivými ročními obdobími a rozvíjet estetické cítění.
Ranní hry a volné činnosti: Volné hry a činnosti dětí v námětových koutcích, hry s plyšovými zvířátky, stavby lesů a zahrad, hry s podzimními plody. Omalovánka s podzimní tematikou, volná kresba a grafo-motorické listy.
Komunikační kruh: Budeme si vyprávět nad podzimními obrázky (určovat hlavní znaky podzimu). Určovat jaké práce a činnosti jsou pro toto období typické (sklízíme ovoce, zeleninu, hrabeme listí, připravujeme zahrádku na zimu, pouštění draka, sběr hub, kaštanů, žaludů…). Zamyslíme se, proč nosíme teplejší oblečení – budeme si povídat o počasí. Zahrajeme si hru: „ Poznej, co je v košíku – hmatová poznávačka.
Pohybová rozcvička: Zahrajeme si pohybové hry „ Na podzim“, „Na houbaře“, „Na papírové dráčky“ „Vánek – vítr – vichřice“. Protáhneme si tělíčko s básničkami s pohybem, zacvičíme si se zvířátky, pozdravíme sluníčko s dětskou jógou. Zrelaxujeme u poslechu dešťových kapiček, větříku a šumění lesa.
Řízené činnosti s p. učitelkou: MOTIVACE – činností s plyšákem, obrázky. Písně (hra na klavír), básničky s pohybem, hádanky. Pracovní grafo-motorické listy.
VV: Deštivé počasí (rozfoukávání temperové barvy, kresba holínek).
PC: Výroba draka (motivace pohádkou Krtek a drak).
TV: Cvičení s barevným padákem (spadlé listí, domeček, pro zvířátka, foukání větru), cvičení s novinami (motivace bouřka/vítr).
HV: Nácvik nové písně „Hádaly se houby“, zpěv naučených písní s hudebními nástroji.
DRAM.: Pohádka o Budulínkovi, dramatizace pohádky.
Pobyt venku za příznivého počasí: Budeme chodit hodně ven, abychom mohli pozorovat barevné listí na podzim a sami poznávali a určovali první znaky podzimu.
Odpolední činnosti: Volné hry a činnosti, knížky a leporela, volná kresba a omalovánky, modelování.
Maxík: Naučím se kreslit čáry a budu čarovat. Opakování dýchání a křížových pohybů v leže. Maxíkovi malůvky – nácvik vodorovné čáry, Maxíkovo tajemství – rozvoj jemné motoriky, zrakové i hmatové paměti, abstrakce, řeči.
Tento týden ve školce proběhne: DRAKIÁDA a soutěž o nejkrásnějšího dráčka.