Týdenní program 15.02. - 19.02.2021
Téma týdne: „Princeznička na bále, poztrácela korále“
15. 2. – 19. 2. 2021
Kompetence: Dítě se učí spontánně a hravou formou na základě vlastní zkušenosti.
Cíl: Dítě získává základní poznatky o základních pojmech jako je pohádka, pohádkové postavy a nadpřirozeno.
Hry a ranní činnosti: Volné hry dětí v námětových koutcích (kuchyňka), stavění hradů z kostek a lega, omalovánky a grafomotorické listy.
Komunikační kruh: Povíme si, co je to pohádka a její hlavní znaky (dobro vítězí nad zlem, nadpřirozené jevy, kouzla). Prohlížení obrázků u pohádek (známé pohádky).
Pohybová rozcvička: Pohybová hry: „Na Princeznu“, „Princeznička na bále poztrácela korále“, „Mince“, „Na krále“, „Slunce“. Pohybové rozcvičky: Dětská jóga, tanec princezen, říkanka s pohybem – „Slunce“.
Řízené činnosti s paní učitelkou: MOTIVACE – činností s plyšákem, obrázky. Písně (hra na klavír), básničky s pohybem.
VV: Výroba princezny/prince a zámku.
PC: Výroba princeznovské koruny.
TV: Rytířské klání – překážková dráha.
HV: Nácvik básně – „Princeznička na bále“, píseň – „Pohádkový les“. Zpěv s hudebními nástroji.
Dram.: Čtení různých pohádek. Dramatizace pohádky „O šípkové Růžence“.
Pobyt venku: Když nám to počasí trochu dovolí, budeme si užívat zimních radovánek- bobování, sáňkování, koulování a stavění sněhuláků.
Maxík: Lekce 9. „Kreslím důlky a hledám stejné obrázky!“ Pohyb je rytmicky propojen s řečí. Malůvky- dolní oblouk. Obrázky- zrakové rozlišování, rozvoj početní představivosti.