Týdenní program 28.02. - 04.03.2022
Téma týdne: Masopust a maškarády, mají všechny děti rády.
28. 02 – 04. 03. 2022
Kompetence: Dítě získává povědomí o světě lidí a kultury.
Cíl: Seznamujeme a prohlubujeme znalosti o zvycích a lidových tradicích země, ve které dítě žije a k níž náleží. Orientuje se a vnímá kulturní bohatství.
Ranní hry a volné činnosti: Volné hry dětí v námětových koutcích (kuchyňka – příprava slavnostních pokrmů, obchůdek – prodej masopustních dobrot, hry s převleky), hry na koberci (molitanové kostky, stavebnice). Společenské hry u stolečku (pexeso, Dobble). Omalovánky, volná kresba. Modelování – masopustních dobrot.
Komunikační kruh: Budeme si povídat o masopustu, co vlastně masopust je a jak se slaví. Kdo už byl někdy na masopustu? Řekneme si, co jsou to masopustní maškary a ukážeme si obrázky tradičních masek (kobylka, kominík, slamák, medvědář s medvědem, bába s nůší, hudebníci). Povíme si, jaký měly masky úkol v průvodu, jakou legraci vyváděly. Podíváme se na pohádku „Chaloupka na vršku – Jak to bylo o masopustu“. Vyjmenujeme si dobroty, které k masopustu patří (koblížky, jitrnice, koláče…). Ukážeme si hudební nástroje a naučíme se je pojmenovat.
Pohybová rozcvička: Pohybové hry – „Masopustní štronzo“, „Medvědí honička“, „Šašek ztratil čepičku“, „Slepá bába“, „Jitrnička k jitrničce“. Rozcvička – „Medvědí rozcvička“, „Cvičení s koblížkem - míček“, říkadla a písničky s pohybem. Relaxace – dechová cvičení.
Řízené činnosti s p. učitelkou: MOTIVACE činností plyšákem, obrázky, básní, písní (hra na klavír), hádankou. Grafomotorické listy.
VV: Masopustní maškary.
PC: Masopustní dobroty.
TV: Masopustní rej – přehlídka maškar, masopustní průvod.
HV: Nácvik písně „Máme tu masopust“, zpěv naučených písní s hudebními nástroji.
DRAM.: Pohádka „O koblížkovi“, práce s textem, dramatizace.
Pobyt venku za příznivého počasí: Také budeme chodit ven, jen když nám to počasí, aspoň na chvilku dovolí J.