Tematický plán 29.9.-2.10.
Téma týdne: „NA ZAHRÁDCE A NA POLI“
29. 9. – 2. 10. 2020
Kompetence: Dítě má základní poznatky o přírodě, která ho obklopuje.
Cíl: Vytváříme a prohlubujeme vztah k živé a neživé přírodě.
Ranní hry a volné činnosti: Volné hry s kamarády, hry na koberci, v námětových koutcích, hry u stolečku – modelína, omalovánky, volná kresba a grafomotorické listy.
Komunikační kruh: Budeme si vyprávět o práci na zahradě a na poli a dozvíme se, kterou práci zastane člověk a u které člověku pomáhají velké stroje. Některé nářadí, nástroje a stroje si ukážeme.
Povíme si, jaké sezónní ovoce a zelenina se pěstují na zahrádce/ na poli, aby nám to lépe všechno šlo, tak si ovoce a zeleninu ukážeme, prohlédneme, ochutnáme, řekneme si, co dobrého nám z něj maminka, babička nebo paní kuchařka uvaří.
Pohybová rozcvička: Básnička s pohybem (Brambora, červík, foukej, foukej větříčku), pohybová hra (Na zahrádku, Samá hlína, Na farmáře, Kompot). Protažení těla, relaxace.
Řízené činnosti s p. učitelkou: MOTIVACE činností plyšákem, obrázky, básní, písní (hra na klavír), hádankou. Grafomotorické listy.
VV: Kompot – obtiskování jablek.
PC: skupinová práce – strašák do pole.
TV: Cvičení se šátky, hmatová chodníčky.
HV: Nácvik písně „Zeleninka“, taneček „Měla babka 4 jabka“. Opakování naučených písní, zpěv s hudebními nástroji.
DRAM.: Pohádka o Veliké řepě, otázky k pohádce, časová posloupnost, dramatizace pohádky.
Pobyt venku za příznivého počasí: Budeme hodně chodit ven, pozorovat změny v přírodě a nakoukneme do zahrádek, ať vidíme, jak se zahrádka musí připravit na zimu.
Odpolední činnosti: Volné hry a činnosti, modelování z modelíny, lego, kostky, omalovánky, knížky, interaktivní pero s knížkou, kočárky, panenky, auta.
28. 9. státní svátek - je možné, že nestihneme všechny činnosti ze vzdělávací nabídky.