TÉMA TÝDNE OD 16.08.-20.08.2020
Kompetence:
Rozvíjet u dětí schopnost společného soužití a vztahu k ostatním lidem. Mít povědomí o bezpečném chování. Získat elementární poznatky o světě přírody.
Cíl:
Naučit se pojmenovat a rozlišovat barvy i s jejich odstíny. Rozvíjet paměť, představivost a fantazii.
Ranní hry a volné činnosti:
Budeme pracovat s pracovními listy, prohlížet časopisy (hledat barvy). Zahrajeme si spol. hry (pexeso, kvarteto, domino). Budeme přiřazovat barevné dvojice (poznávání barev), malovat, rýmovat, tancovat, skládat z barevných stavebnic a hrát si.
Komunikační kruh:
Přivítání dětí po prázdninách. Rozhory na téma prázdniny (léto). Povídání o barvách (žlutá, zelená, červená, modrá, růžová). Poznávání a upevňování základních a doplňkových barev.
Řazení obrázků podle časové posloupnosti. Třídění drobných barevných dílků stavebnic, třídění barevných knoflíků a korálků.
Pohybová rozcvička-cvičení s dětmi:
Zahrajeme si spoustu pohybových her a zasoutěžíme si. Pohybová rozcvička s barevným padákem. Pozdrav sluníčku - jóga pro děti.
Pohybové hry: „Čáp ztratil čepičku“, „ Na žabičky“, „Na korálky“, „Na barevná auta“, „Na červené a bílé“.
Relaxace:
Dýchací cvičení, relaxace s textem, relaxace se zvuky (příroda).
Řízené činnosti p. učitelkou:
VV - BAREVNÁ DUHA.
PC - VÝROBA SLUNÍČKA.
TV - HRY A EXPERIMENTY S BARVAMI.
HV - zPĚV ZNÁMÝCH PÍSNÍ (tRAVIČKA ZELENÁ, hOLKA MODROOKÁ, BARVIČKY, SLUNÍČKO, SLUNÍČKO, popojďi maličko).
DRAM - POSLECH POHÁDKY ČERVENÁ KARKULKA (PRÁCE S TEXTEM) A DRAMATIZACE POHÁDKY.