Tematický plán 5.10. - 9.10.
TÉMA TÝDNE: „Zvířátka na poli, na zahradě i v lese“
5. 10. – 9. 10. 2020
Kompetence: Dítě se učí poznávat přírodní bohatství a stává se citlivý ke svému okolí.
Cíl: Poznáváme rozmanitost a proměnlivost přírody okolo nás.
Ranní hry a volné činnosti: Volné hry a činnosti dětí v námětových koutcích, hry s plyšovými zvířátky, stavby lesů a zahrad. Omalovánka se zvířecí tematikou, volná kresba a grafo-motorické listy.
Komunikační kruh: Seznámíme se s některými zvířátky, která žijí na poli, na zahrádce nebo v lese. Budeme si povídat o tom, co dělají na podzim a jak se chystají na zimu. Rozdělíme si zvířátka podle srsti, nohou, velikosti…, budeme vytleskávat a počítat slabiky ve slovech: jelen, zajíc, myška aj.
Pohybová rozcvička: Zaběháme si a zahrajeme „ Na podzim“, „Na houby“, „Zajíček své jamce“, budeme chodit, jako zvířátka v lese, na poli či zahrádce. Zacvičíme si s básničkou „sova“ a „ježek“. Rozcvička - Cvičení se zvířátky.
Řízené činnosti s p. učitelkou: MOTIVACE – činností s plyšákem, obrázky. Písně (hra na klavír), básničky s pohybem, hádanky. Pracovní grafo-motorické listy.
VV: Výroba sovy z podzimních lístků.
PC: Výroba lesa a zvířátek v něm (skupinová práce).
TV: Zahrajeme si na zvířátka na překážkové dráze (poskoky jako zajíc, plazení jako had, lezu do díry jako myška, válím sudy jako medvěd…).
HV: Nácvik nové písně „Veverka čiperka“, zpěv naučených písní s hudebními nástroji.
DRAM.: Pohádka „O kohoutkovi a slepičce“, dramatizace pohádky.
Pobyt venku za příznivého počasí: A pokud to jen trochu počasí dovolí, budeme chodit na dlouhé procházky, ať na vlastní oči vidíme, jaká kouzla podzim ještě umí.
Odpolední činnosti: Volné hry a činnosti, knížky a leporela, volná kresba a omalovánky. Modelování zvířátek z modelíny.