Testování žáků 5. ročníku
Dne 22. 09. 2022 se žáci 5. A zúčastnili výzkumného šetření Univerzity J. E. Purkyně v Ústí nad Labem.
Cílem studie je sběr dat k výzkumu týkající se vlivu kognitivních schopností dětí na rozvoj přírodovědné gramotnosti u žáků prvního stupně základní školy.
Výzkum zjišťuje kognitivní schopnosti u dětí ve třech oblastech: verbální (klasifikuje slovní zásobu, schopnost sestavování vět, klade důraz na schopnost dětí uvažovat slovy a slovními spojeními a používat slova v kontextu), kvantitativní (hodnotí schopnost dítěte pracovat s čísly a symboly, což je spojeno s odhadem potenciálu dětí dosahovat dobré výsledky v přírodních vědách a matematice), neverbální (měří schopnost uvažovat s geometrickými nebo prostorovými prvky bez verbálního vlivu).
Žáci si ověřili své znalosti a vyzkoušeli si testování jiným způsobem.