Vnitřní řád školní jídelny ZŠ Vojanova 2023
VNITŘNÍ ŘÁD ŠKOLNÍ JÍDELNY ZŠ VOJANOVA
Adresa: Základní škola, Vojanova 178/12, 405 02 Děčín VIII
Telefon: 412 528 863
Mobil: 775 868 557
Účet: 107-8371690297/0100
e-mail: jidelna@zsvojanova.cz, ivana.bachiwski@zsvojanova.cz
Vedení: vedoucí ŠJ: Ivana Bachiwski
vedoucí kuchařka: Petra Doubravová
1) Zásady provozu
Provoz školní jídelny se řídí
především vyhláškou o školním stravování č. 107/2005 Sb., hygienickými
předpisy, bezpečnostními předpisy, zákonem č. 561/2004 Sb., školský zákon
a zákonem o státní samosprávě ve školství č. 564/1990 ve znění 18/2004. Školní
stravování se řídí výživovými normami a rozpětím finančních limitů na nákup
potravin stanovenými vyhláškou.
Základní vyhlášky a předpisy jsou k dispozici v kanceláři školní jídelny.
2) Provoz školní jídelny
Výdejní doba: pro děti/žáky a zaměstnance dle rozvrhu obvykle 11.45 – 14.00 hodin
do nosičů 11.45 – 14.00 hodin
Při příležitosti různých akcí školy lze obvyklou dobu výdeje obědů stanovit i jinak – strávníci jsou vždy předem upozorněni.
Strava se mimo jídelnu nevydává. Výdej oběda do jídlonosičů povolí vedoucí školní jídelny v případě, má-li se zabezpečit stravování nemocného dítěte/žáka v první den jeho onemocnění, pokud již nelze stravu odhlásit. Doporučená doba pro výdej do jídlonosičů je od 11.40 – 13.50 hodin. Do skleněných nádob se strava nevydává.
3) Výše stravného
Platby stravného posílejte nejpozději do 20. dne v měsíci na účet č. 107-8371690297/0100 .
Strávníci jsou začleňováni do kategorií dle věku,
kterého dosáhnou v daném školním roce
(tj. v období od 1. 9. do 31. 8. následujícího kalendářního roku).
Výše stravného je určena předpisem ředitele školy, v základních kategoriích činí:
3-6 let |
36,- Kč |
měsíční záloha 720,- Kč |
7-10 let |
47,- Kč |
měsíční záloha 940,- Kč |
11-14 let |
49,- Kč |
měsíční záloha 980,- Kč |
od 15 let |
51,- Kč |
měsíční záloha 1 020,- Kč |
zaměstnanci (příspěvek FKSP) |
51,- Kč |
měsíční záloha 1 020,- Kč |
4) Placení stravného
Stravné se platí bezhotovostně na účet školní jídelny č. 107-8371690297/0100 v KB, pokladní složenkou nebo převodním příkazem z vlastního účtu. Konstantní symbol pro placení složenkou je 379, pro placení převodním příkazem je 558. Variabilní symbol určí vedoucí školní jídelny. Ideálně uvádějte u platby jméno strávníka a účel platby. Hotovostní platba je možná u vedoucí školní jídelny.
5) Čipový systém
Jídelna v budově ZŠ Vojanova pracuje v čipovém systému. Čipy (Děčínské karty) lze zakoupit u paní vedoucí Ivany Bachiwski v kanceláři jídelny v době od 8.00 do 14.00 a cena činní 129 Kč. Čip není vratný a zůstává vlastníkovi čipu. Žáci prvního ročníku dostávají tento čip zdarma v rámci dotace města. Oběd nebude vydán bez čipu.
6) Přihlášky ke stravování
Podávají se osobně v kanceláři školní jídelny denně od 7.30 do 14.00 hodin alespoň jeden den předem. Strávník má však nárok na oběd, jen pokud má na svém kontě obnos, který plně pokryje cenu oběda.
7) Objednávky obědů
Školní jídelna vaří v úterý a ve čtvrtek dva druhy jídel, v ostatní dny pouze jeden druh. Jídlo č. 1 má strávník automaticky po zaplacení. Pokud chce jídlo č. 2, je třeba si jej objednat. Objednává se ve školní jídelně na terminálu, přes webové stránky školy, osobně u vedoucí školní jídelny, a to nejpozději do 13.50 hodin předchozího pracovního dne. Ve 14.00 se systém každý den automaticky uzamyká. Přihlašovací jméno a heslo pro přístup z webových stránek školy obdrží žáci v prvním týdnu školního roku od svých třídních učitelů (případně jej lze vyžádat u vedoucí ŠJ Ivany Bachiwski).
8) Odhlášky ze stravování
Na přechodnou dobu (v případě nemoci) je možno odhlásit oběd osobně, telefonicky v kanceláři školní jídelny (tel. č. 412 528 863, 775 868 557) v době od 7.30 do 14.00 hodin vždy nejpozději den předem.
Dle vyhlášky č. 107/2005 Sb. ve znění pozdějších předpisů, je dítěti/žákovi poskytováno školní stravování v době školního vyučování. První den neplánované nepřítomnosti dítěte nebo žáka se považuje také za pobyt ve škole a strava je poskytována do jídlonosičů. Trvalé odhlášení ze stravování se provádí osobně v kanceláři školní jídelny.
9) Informace na internetu
Jídelníček je dáván na internet zpravidla do čtvrtka předcházejícího týdne.
10) Stav konta
Každý strávník jej může zjistit telefonicky či osobně v kanceláři ŠJ – v pracovní dny od 7.30 do 14.00 hodin.
11) Vyúčtování na konci školního roku
Bude provedeno u každého strávníka:
a) převodem na konto
b) vyzvednutím zůstatku v hotovosti
12) Doba prázdnin, případně mimořádného ředitelského volna
V těchto dnech jídelna až na výjimky nevaří a každý strávník je automaticky odhlášen. O termínech strávníci budou s předstihem informováni na nástěnce u vchodu do ŠJ a na webových stránkách školy. Pokud je dítě/žák na škole v přírodě, výletě nebo na jiné školní akci, musí si oběd předem odhlásit sám. Neodhlášený a neodebraný oběd je strávníkovi účtován.
13) Jídelní lístek
Jídelní lístek a ostatní informace jsou vyvěšeny u vchodu do školní jídelny a na webových stránkách školy. Zde naleznete i další informace o školní jídelně.
14) Chování ve školní jídelně
V prostoru jídelny se všichni strávníci řídí vnitřním řádem školní jídelny a školním řádem.
Dotazy, připomínky, případné problémy řešte ihned přímo v kanceláři ŠJ s paní vedoucí Ivanou Bachiwski.
V Děčíně dne 01.09.2023 Ivana Bachiwski PaedDr. Karel Rajchl, MBA, MBE
vedoucí ŠJ ředitel školy